Με πανό κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ
Παρέμβαση των λιμενεργατών στο Συνέδριο Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης
Αθήνα
Συμβολική
παρέμβαση, προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεσή τους στη σχεδιαζόμενη
ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, πραγματοποίησαν μέλη της ΟΜΥΛΕ
και της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ, στη διάρκεια του 12ου Συνεδρίου των
Ευρωπαϊκών Λιμανιών (ESPO).Οι συνδικαλιστές μπήκαν μπροστά από το βήμα πριν ξεκινήσει την ομιλία του ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, κρατώντας πανό που έγραφε στα αγγλικά «στοπ στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς».
Σύμφωνα με τα μέλη της ΟΜΥΛΕ ο αναπληρωτής υπουργός αιφνιδιάστηκε από την κίνηση αυτή και περιορίστηκε στο σχόλιο «έχουμε και εκπλήξεις».
Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, είπε ότι ήταν μια συμβολική κίνηση προκειμένου να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες στο συνέδριο, προσθέτοντας ότι όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτή αφού παρέμειναν τρία με τέσσερα λεπτά στη σκηνή αποχώρησαν.
Πρόσθεσε δε ότι αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι ο αρμόδιος υπουργός δεν αναφέρθηκε στην ομιλία του στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και μίλησε μόνο για την ανάπτυξη.
Αντίθετα, κατά τις επαφές που είχαν στελέχη της ΟΜΥΛΕ με τους συνέδρους, τους επισημάνθηκε το γεγονός ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει γίνει ιδιωτικοποίηση λιμανιού, αντίστοιχη με αυτή που προωθείται για το λιμάνι του Πειραιά.
Υπενθυμίζεται ότι η ΟΜΥΛΕ έχει προγραμματίσει για την ερχόμενη Τρίτη 26 Μαΐου, στις 11.00 το πρωί, ευρεία σύσκεψη για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ, με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής, τους δήμους της ευρύτερης περιοχής, τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά και τους παραγωγικούς φορείς, ενώ έχουν κληθεί να καταθέσουν τις απόψεις τους και βουλευτές του Πειραιά.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε για το Συνέδριο ο
πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης υπογράμμισε
ότι σε αυτές τις δύσκολες για τη χώρα συνθήκες, η διοίκηση και οι
εργαζόμενοι λειτουργούν με ευθύνη και όραμα.
Αίσθηση δε προκάλεσε στη ίδια συνέντευξη η τοποθέτηση του Γερμανού ευρωβουλευτή και εισηγητή στο συνέδριο για τον νέο κανονισμό Κνουτ Φλεκενστάιν, ο οποίος εξέφρασε τη διαφωνία του στη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ λέγοντας χαρακτηριστικά «είναι σαν να παραχωρούμε τις ευθύνες μας».
Επεσήμανε ακόμη πως αυτή είναι η τρίτη προσπάθεια για να καταλήξουμε σε έναν κανονισμό για τα λιμάνια, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι «δεν υπάρχει μία λύση για όλα τα λιμάνια -θέλουμε να διασφαλίσουμε την αυτονομία των λιμανιών και τα δικαιώματα των χρηστών» και τόνισε ότι η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι το κάθε λιμάνι έχει το δικό του προφίλ και αυτό πρέπει να διατηρηθεί ως στοιχείο.
Από την πλευρά της η Γενική Γραμματέας του ΕSPO κυρία Ισαμπέλ Ρίκμποστ σημείωσε ότι το τοπίο της ενέργειας αλλάζει και πρέπει να αλλάξουν και τα λιμάνια.
Αίσθηση δε προκάλεσε στη ίδια συνέντευξη η τοποθέτηση του Γερμανού ευρωβουλευτή και εισηγητή στο συνέδριο για τον νέο κανονισμό Κνουτ Φλεκενστάιν, ο οποίος εξέφρασε τη διαφωνία του στη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ λέγοντας χαρακτηριστικά «είναι σαν να παραχωρούμε τις ευθύνες μας».
Επεσήμανε ακόμη πως αυτή είναι η τρίτη προσπάθεια για να καταλήξουμε σε έναν κανονισμό για τα λιμάνια, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι «δεν υπάρχει μία λύση για όλα τα λιμάνια -θέλουμε να διασφαλίσουμε την αυτονομία των λιμανιών και τα δικαιώματα των χρηστών» και τόνισε ότι η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι το κάθε λιμάνι έχει το δικό του προφίλ και αυτό πρέπει να διατηρηθεί ως στοιχείο.
Από την πλευρά της η Γενική Γραμματέας του ΕSPO κυρία Ισαμπέλ Ρίκμποστ σημείωσε ότι το τοπίο της ενέργειας αλλάζει και πρέπει να αλλάξουν και τα λιμάνια.
Τέσσερις κανόνες για την ανάπτυξη των λιμένων
Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ.Δρίτσας στην ομιλία του παρουσίασε πλαίσιο τεσσάρων κανόνων αναφερόμενος στο θέμα των λιμανιών.
Α. Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια και η εργασία τους είναι βασικοί παράγοντες για την ανάπτυξη των λιμανιών και έχουν υποτιμηθεί πολύ. Στην Ευρώπη, το ευρωπαϊκό κεκτημένο εξακολουθεί να κυριαρχεί -πρέπει να προστατευθεί. Είναι αναπτυξιακή παράμετρος και έτσι πρέπει να τη δούμε.
Β. Η κατοχύρωση ρυθμιστικού πλαισίου για το περιβάλλον. Η ΕΕ σ΄ αυτό το θέμα είναι λίγο πιο μπροστά, από ό,τι άλλες περιοχές του πλανήτη -δεν συμβαίνει παντού το ίδιο. Να το λάβουμε υπόψη μας και να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες.
Γ. Σχέση λιμανιού-πόλης. Στην Ελλάδα αλλά και σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις είναι σχετικά απόλυτος κανόνας. Το λιμάνι ιδρύθηκε ως δημοτικό λιμάνι και στη συνέχεια οδηγήθηκε σε νέες συγκροτήσεις. Είναι απολύτως συνδεμένο με τις πόλεις. Αυτό δεν είναι μόνο ελληνική εξαίρεση, αλλά και ευρωπαϊκή πρακτική. Οφείλουμε να δούμε την αρμονία ανάμεσα στην ανάπτυξη του λιμανιού και της πόλης.
Δ. Λειτουργία του λιμένα με τέτοιο τρόπο που η αναπτυξιακή του πορεία να αποδίδει κοινωνικό μέρισμα. Να μην έχει μόνο αυτοτελή λειτουργία. Αυτά σήμερα συνιστούν γρίφο. Το ερώτημα είναι αν πρέπει ν΄ αναζητήσουμε τις βέλτιστες ισορροπίες, ώστε να αποτελέσουν μοντέλο υποδειγματικό αναπτυξιακής πορείας. Το κάθε λιμάνι μόνο του δεν μπορεί να το κάνει.
2 σχόλια:
"ΔΡΙΤΣΙΕΣ" ΚΑΙ "ΛΑΦΑΖΑΝΙΕΣ".
ΜΗΠΩΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙ ΛΕΝΕ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ "ΛΑΦΑΖΑΝΙΕΣ";
Ετυμολογία
λαφαζανιά < τουρκική lafazan < περσική
Λαφαζανιά (κυπριακή διάλεκτος)
- Η υπερβολή, σαχλαμάρα
- Εξωπραγματικό γεγονός που παρουσιάζει κάποιος ως πραγματικότητα, για να εντυπωσιάσει
Λαφαζάνης = Σαχλαμάρας
Δημοσίευση σχολίου