Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Αποκαλυπτικό: Ποιοί θέλουν την πώληση του ΟΛΠ;
 
«Αποστάσεις» από τα σχέδια των ελληνικών κυβερνήσεων να προχωρήσουν σε πώληση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ πήραν κορυφαία στελέχη των ευρωπαϊκών λιμανιών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενώ ξεκάθαρα αντίθετος εμφανίστηκε ο Γερμανός ευρωβουλευτής Knut Fleckenstein μιλώντας σε συνέντευξη τύπου, στο περιθώριο του συνεδρίου της ESPO.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η απάντηση του στελέχους της αρμόδιας διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Δημήτρη Θεολογίτη, ο οποίος αποκάλυψε ότι το μοντέλο της ιδιωτικοποίησης των δύο Οργανισμών Λιμένων αποτελεί επιλογή των ελληνικών κυβερνήσεων, διευκρινίζοντας ότι εκτός από την πώληση πλειοψηφικού «πακέτου» μετοχών υπάρχει και η δυνατότητα παραχωρήσεων.

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας στην τοποθέτησή του από το βήμα του συνεδρίου επιχείρησε να δικαιολογήσει την κυβέρνηση για τις αποφάσεις της λέγοντας ότι «βρισκόμαστε μπροστά σε κρίσιμες εξελίξεις. Υπό πίεση» και ζήτησε στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης να δοθεί χρόνος στην κυβέρνηση να σχεδιάσει τον ρόλο των λιμανιών στο πλαίσιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.

Η ομιλία του κ. Δρίτσα διακόπηκε από εκπροσώπους των εργαζόμενων στον ΟΛΠ, οι οποίοι σήκωσαν πανό, το οποίο έγραφε στα αγγλικά «σταματήστε την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά».

Η ερώτηση, που «άναψε» την συνέντευξη τύπου, έγινε από το Pireas2day.gr και αφορούσε την διατύπωση των απόψεων των ομιλητών για τα κυβερνητικά σχέδια για πώληση του πλειοψηφικού «πακέτου» των μετοχών των δύο Οργανισμών Λιμένων.

«Στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν πολλά λιμάνια, που λειτουργούν με διαφορετικά μοντέλα αλλά μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν πολλά ιδιωτικά λιμάνια.  Οι δημόσιες αρχές των λιμανιών έχουν μια ατζέντα και «εργαλεία», που έχει σε προτεραιότητα την προσφορά σωστών υπηρεσιών για να δίνουν προστιθέμενη αξία στις τοπικές οικονομίες. Επίσης, εξετάζουμε πως θα παρέχουμε ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Το μοντέλο από μόνο του δεν θα εγγυηθεί την επιτυχία. Τα εργαλεία, που θα έχουν οι δημόσιες αρχές θα φέρουν την προστιθέμενη αξία και αφού ληφθεί υπόψη η ανταγωνιστικότητα της ευρύτερης περιοχής», δήλωσε ο πρόεδρος της ESPO, του θεσμικού φορέα εκπροσώπησης των ευρωπαϊκών λιμανιών, Santiago Garcia-Mila.

Αμέσως μετά απαντώντας σε άλλη ερώτηση ο 62χρονος Γερμανός ευρωβουλευτής Knut Fleckenstein πήρε τον λόγο και κατέθεσε την δική του άποψη λέγοντας:

«Δεν μπορώ να φανταστώ να πωλείται η πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ. Είμαι υπέρ της ανάπτυξης του ανταγωνισμού αλλά αν προχωρήσει η πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών είναι σα να πουλάς την λειτουργία που σου αναλογεί».

Λίγο αργότερα, ζητήθηκε από δημοσιογράφο η γνώμη επί του θέματος του παριστάμενου στελέχους της αρμόδιας διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Δημ. Θεολογίτη, οπότε παρενέβη ο πρόεδρος της ESPO.

«Σας είπα ότι η ESPO εκπροσωπεί περισσότερα από 300 λιμάνια και σε 27 κράτη μέλη της ΕΕ, τα οποία λειτουργούν με διαφορετικά μοντέλα μεταξύ τους. Δεν υπάρχει κοινή θέση για το πιο είναι το καλύτερο μοντέλο και πώς να λειτουργούν. Όπως είπα τα λιμάνια πρέπει να προσφέρουν προστιθέμενη αξία. Πάντως, τα περισσότερα είναι δημόσιες οντότητες», είπε, με νόημα, ο κ. Garcia-Mila.

Από την πλευρά του ο κ. Θεολογίτης ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτικός για τις συμφωνίες των ελληνικών κυβερνήσεων με τους θεσμούς (ή την τρόϊκα) για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

«Οι θεσμοί έχουν περιλάβει στην έγγραφη συμφωνία την ιδιωτικοποίηση ορισμένων εταιρειών, όπως είναι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, χωρίς να έχουν ιδιαίτερη προτίμηση για το μοντέλο που θα έπαιρνε η ιδιωτικοποίηση. Άλλοι πιστεύουν ότι μπορεί να γίνει και με παραχωρήσεις αλλά η επιλογή της κυβέρνησης ήταν να γίνει με πώληση πλειοψηφικού «πακέτου» μετοχών», υπογράμμισε ο κ. Θεολογίτης. Και πρόσθεσε:

« Η Task Force, που λειτουργεί στην Αθήνα, έκανε μελέτες, οι οποίες έδειξαν ότι ορισμένες προβλέψεις πρέπει να γίνουν πριν αποφασισθεί το μοντέλο και ανάμεσα σε αυτές είναι ο διαχωρισμός των δημόσιων από τις εμπορικές δραστηριότητες. Οι αρχές το έχουν λάβει υπόψη τους και θα φροντίσουν να μην παραχωρήσουν αρμοδιότητες, που εμπίπτουν στην δημόσια λειτουργία».

Συνδικαλιστές σχολίαζαν ότι τόσο ο κ. Θεολογίτης όσο και ο πρόεδρος της ESPO εκ των θέσεων τους δεν θα μπορούσαν να πουν κάτι διαφορετικό αλλά με έμμεσο αλλά σαφή τρόπο πήραν τις «αποστάσεις» τους από τις αποφάσεις των κυβερνήσεων για πώληση πλειοψηφικού «πακέτου» μετοχών των δύο βασικών Οργανισμών.

Παράλληλα, σημείωναν την σημασία της ξεκάθαρης τοποθέτησης του Γερμανού ευρωβουλευτή, που ανήκει στην ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καθώς όχι μόνο είναι γνώστης του θέματος των λιμανιών αλλά είναι και ο εισηγητής στο Κοινοβούλιο του υπό συζήτηση Κανονισμού για τις λιμενικές υπηρεσίες.

Η συνέντευξη τύπου παραχωρήθηκε, την Παρασκευή, στο πλαίσιο του 12ου ετήσιου Συνεδρίου του Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης (ESPO) στο Athens Ledra Hotel και στη διάρκεια της θίχτηκε η άρρηκτη σχέση των Λιμανιών με την Ενέργεια, η  αυτονομία στα Λιμάνια, η τήρηση ελάχιστων δυνατών προδιαγραφών ως προς τους παρόχους υπηρεσιών, αλλά και η διατήρηση της διαφορετικότητας τους.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης χαιρέτησε τους δημοσιογράφους και έδωσε τον πρώτο λόγο στον Πρόεδρο της ESPO κ. Santiago Garcia-Mila, ο οποίος με τη σειρά του δήλωσε ενθουσιασμένος με την ατμόσφαιρα της χώρας και τον καταφανή ναυτιλιακό της χαρακτήρα. Ο κ. Mila αναφερόμενος στο κύριο θέμα του Συνεδρίου, την Ενέργεια και πώς αυτή συμβάλλει στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, είπε «η ESPO συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Κοινοβούλιο πάνω στον Κανονισμό για τα Λιμάνια και έχει ήδη ξεκινήσει μια συζήτηση για τη Λευκή Βίβλο που θα προσδιορίζει την Ευρωπαϊκή Πολιτική Μεταφορών».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε η Γενική Γραμματέας της ESPO κα. Isabelle Ryckbost η οποία τόνισε το σημαντικό ρόλο που παίζουν τα Λιμάνια λέγοντας πως το 40% των αγαθών  που διακινούνται σήμερα συνδέονται με την Ενέργεια, και καθώς η στάση των Ευρωπαίων απέναντι στο περιβάλλον αλλάζει πορεία με την προσπάθεια περιορισμού της εκπομπής του άνθρακα, αυτό σηματοδοτεί και την αλλαγή πολιτικής στα λιμάνια. Η Ryckbost είπε χαρακτηριστικά «αν θέλουμε να μιλάμε για Ενεργειακή Ένωση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τότε θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπ’ όψιν μας και τα λιμάνια».

Η κα. Ryckbost επισήμανε τη σημασία α) της αυτονομίας των λιμανιών στις χρεώσεις, β) της ύπαρξης ελάχιστων κριτηρίων-προϋποθέσεων και της τήρησής τους από τους παρόχους υπηρεσιών, γ) της αναγνώρισης του διαφορετικού ρόλου που κάθε λιμάνι επιτελεί, εμπορικό ή οικονομικό και δ) τη σημασία διατήρησης αυτής της διαφορετικότητας.

Με τη σειρά του ο εισηγητής εκ μέρους του Ευρωκοινοβουλίου για το νέο Κανονισμό κ. Knut Fleckenstein σχολίασε πως «χωρίς Λιμάνια δεν υπάρχει Κανονισμός», αλλά ότι και «ο  υπερβάλλον  Κανονισμός θα επιφέρει την εξαφάνιση των Λιμανιών». Ο κ. Fleckenstein τόνισε πως δεν υπάρχει ενιαία λύση για όλα τα λιμάνια, καθώς αυτά διαφέρουν μεταξύ τους. Αυτό που προέχει είναι η διασφάλιση της αυτονομίας των Λιμανιών, η θέσπιση κανόνων διαφάνειας και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των χρηστών, για να γίνουν τα λιμάνια περισσότερο ελκυστικά. Ο κ. Fleckenstein μίλησε επίσης για τα δικαιώματα των λιμενεργατών, σχολιάζοντας ότι «ενώ σκοπός μας δεν είναι η υπεράσπιση τους, καλό είναι να μη μιλάμε μόνο για αριθμούς, αλλά να εντάξουμε στη συζήτηση και τις συνθήκες εργασίας».

Κλείνοντας τη Συνέντευξη Τύπου, ο Γενικός Διευθυντής του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Σταύρος Χατζάκος εξέφρασε την ευχαρίστησή του για τον μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων στο Συνέδριο που έφτασαν τους 300, ενώ παράλληλα σχολίασε πως σκοπός του ΟΛΠ είναι πάντα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης και να μετέχει ενεργά, καθώς εξαρχής ήταν «παρών» στις συζητήσεις για την πολιτική στα Λιμάνια σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο Θ. Δρίτσας

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας αναγκάστηκε να διακόψει την ομιλία του στο συνέδριο καθώς ανέβηκαν στο βήμα συνδικαλιστές και άνοιξαν πανό για να σταματήσει η πώληση του ΟΛΠ αλλά χωρίς να χάσει την ψυχραιμία του σχολίασε ότι είναι μία δήλωση προθέσεων των συνδικάτων στο λιμάνι, που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι προτάσσουν συντεχνιακά αιτήματα. Εκφράζουν την αγωνία όλης της πόλης για την τύχη και το μέλλον των λιμανιών.

Ο κ. Δρίτσας είναι ακόμα ότι ένα πλαίσιο 4 κανόνων που είναι πλαίσιο σκέψης της ελληνικής κυβέρνησης

Α.  Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια και η εργασία τους είναι βασικοί παράγοντες για την ανάπτυξη των λιμανιών και έχουν υποτιμηθεί πολύ.  Στην Ευρώπη το ευρωπαϊκό κεκτημένο εξακολουθεί να κυριαρχεί, πρέπει να προστατευθεί.  Είναι μία αναπτυξιακή παράμετρος και έτσι πρέπει να τη δούμε.
Β. Η κατοχύρωση ενός ρυθμιστικού πλαισίου για το περιβάλλον.  Η Η ΕΕ σ΄αυτό το θέμα είναι λίγο πιο μπροστά, από ότι άλλες περιοχές του πλανήτη δεν συμβαίνει παντού το ίδιο.  Να το πάρουμε υπόψη μας και να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες
Γ. Σχέση λιμανιού πόλης.  Στην Ελλάδα αλλά και σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις είναι σχετικά απόλυτος κανόνας.  Πόλη-λιμάνι
Το λιμάνι ιδρύθηκε ως δημοτικό λιμάνι και στη συνέχεια οδηγήθηκε σε νέες συγκροτήσεις.  Είναι απολύτως συνδεμένο με τις πόλεις.  Αυτό δεν είναι μόνο ελληνική εξαίρεση αλλά και ευρωπαϊκή πρακτική.  Οφείλουμε να δούμε την αρμονία ανάμεσα στην ανάπτυξη του λιμανιού και της πόλης.
Δ. Λειτουργία του λιμένα με τέτοιο τρόπο που η αναπτυξιακή του πορεία να αποδίδει κοινωνικό μέρισμα.  Να μην έχει μόνο αυτοτελή λειτουργία.  Αυτά σήμερα συνιστούν ένα γρίφο.  Το ερώτημα είναι αν πρέπει ν΄ αναζητήσουμε τις βέλτιστες ισορροπίες ώστε να αποτελέσουν μοντέλο υποδειγματικό αναπτυξιακής πορείας.  Το κάθε λιμάνι μόνο του δεν μπορεί να το κάνει. 

http://pireas2day.gr/02,33,19742,00.aspx

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η νομενκλατούρα των πολιτικών και των συνδικαλιστών του ΣΥΡΙΖΑ θα σκυλεύει το πτώμα του ΟΛΠ όσο εμείς οι λιμενεργάτες θα είμαστε αδιάφοροι και απαθείς σ' αυτό που συμβαίνει στο λιμάνι.
Ποιόν ενδιαφέρει το γεγονός ότι δεν μπαίνει εμπορικό καράβι στο ΣΕΜΠΟ?
Δεν αναρωτιέστε ρε συνάδελφοι γιατί με κυβέρνηση Συριζα και μάλιστα απο την ημέρα που κατέβηκε ο ΤΣΙΠΡΑΣ στο λιμάνι κάνοντας επίσκεψη στους κινέζους σταμάτησαν τα πλοία ως δια μαγείας να πλησιάζουν τον ολπ.
Το παιχνίδι ήταν στημένο απο την αρχή.

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξέρω για το Γεωργίου, αλλά ο Γεωργακόπουλος διατυμπάνιζε αριστερά και δεξιά ότι με το ΣΥΡΙΖΑ δεν πουλιέται το λιμάνι...

Ανώνυμος είπε...

http://nonews-news.blogspot.gr/2015/05/blog-post_8852.html
Για δείτε πιός είναι ανάμεσα στο Σαμαρά και τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, σε εκδήλωση της ΝΔ.
Ο κ. Αθανάσιος Χριστόπουλος. Αυτός που ήταν ΓΓ Ναυτιλίας, Λιμένων και ότι άλλο επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και παραμένει ΓΓ Λιμένων, 4 μήνεςμετά την κυβερνητική "αλλαγή".
Και ο οποίος θα μείνει ΓΓ από ότι ακούγεται στην πιάτσα.
Να ζήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και τα παλικάρια του.

Ανώνυμος είπε...

Την μεγαλύτερη παγίδα την ετοιμάζουν
με τις συμβάσεις εργασίας.
Αυτά που ακούγονται είναι τρομερά.
Για μερικές θεσούλες τελικά πουλάνε και την μάνα τους την ίδια.

Ανώνυμος είπε...

12:47 π.μ.
Και με το ΠΑΣΟΚ δεν πωλείται, μας λέγανε

Ανώνυμος είπε...

http://www.tanea.gr/news/economy/article/5242540/eyreia-syskepsh-kata-ths-idiwtikopoihshs-twn-limaniwn/
Πολύ αργά το θυμηθήκατε ΟΜΥΛΕδες.

Ανώνυμος είπε...

http://www.pireas2day.gr/01,00,00,00.aspx
Τώρα που το αφεντικό σας ο Ανωμερίτης έφερε Υπουργούς από την Κένυα θα το σώσει το μαγαζί.
Βίβα Αφρικάνα.