Κρίσιμο θεωρείται το επόμενο διάστημα μέχρι και τα τέλη Μαίου για τις σχέσεις ΟΛΠ-Cosco.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν κορυφωθεί οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΛΠ και της ΣΕΠ ΑΕ της θυγατρικής εταιρείας του κινεζικού γίγαντα προκειμένου να βρεθούν λύσεις για τα τρία αγκάθια που υπάρχουν μεταξύ τους και αφορούν την ερμηνεία της σύμβασης παραχώρησης και την εφαρμογή της.
Όλα δείχνουν ότι θα υπάρξει «φιλική» διευθέτηση αφού η υπόθεση που κινδύνευε να φθάσει μέχρι τη Διαιτησία, πήρε πολιτικές διαστάσεις. Η τελική συμφωνία θα περάσει από το γραφείο του υπουργού Θαλασσίών Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη.
Τα θέματα που χωρίζουν τις δύο πλευρές και οι λύσεις που διαγράφονται είναι:
1) Η προώθηση εκ μέρους του ΟΛΠ, συμφωνίας με την MSC για να εξυπηρετεί φορτία της τα οποία κανονικά θα έπρεπε να εξυπηρετούν οι Κινέζοι. Κίνηση που θα δυνάμωνε τον ΟΛΠ και θα αποτελούσε "κτύπημα κάτω από τη ζώνη" στην Cosco, αφού η MSC αποτελεί το μεγαλύτερο πελάτη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ενώ με τα φορτία της που έφθασαν και τα 1,3 εκ. εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο σε ανθηρές περιόδους, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, έστειλε τον ΟΛΠ στη λίστα με τα 50 μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια.
Η Cosco είχε πάρει ως προίκα την πρώτη σύμβαση που είχαν υπογράψει ΟΛΠ και MSC. Ο κινεζικός Όμιλος απαιτεί να μην προχωρήσει ο ΟΛΠ στην υπογραφή νέας σύμβασης συνεργασίας με τον όμιλο της MSC για τη διαμετακόμιση φορτίων. Οι Κινέζοι, σύμφωνα με πληροφορίες έχουν θέσει «βέτο» υποστηρίζοντας ότι έως και το 2012 με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, τα in transit φορτία της MSC της ανήκουν.
Φαίνεται ότι ΟΛΠ και Cosco έχουν συμφωνήσει να «παγώσει» το θέμα των επαφών του Οργανισμού με την MSC μέχρι του χρόνου το καλοκαίρι. Σε περίπτωση που δεν έβρισκαν αυτή τη χρυσή τομή τότε θα ξεκινούσε μία δικαστική διαμάχη την κατάληξη της οποίας κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει.
2) Η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ. Υπάρχουν ασάφειες όσο αφορά την προβλήτα πετρελαιοειδών. Από τη σύμβαση προβλέπεται η κατασκευή της και η λειτουργία από την Cosco μέχρι το 2016. Η Cosco ζητάει να αναλάβει ο ΟΛΠ εξ ολοκλήρου το κόστος της μεταφοράς της προβλήτας πετρελαιοειδών από την περιοχή που θα κατασκευαστεί η προβλήτα ΙΙΙ. Οι δύο εταιρείες φέρεται να έχουν συμφωνήσει να μην μετακινηθεί προς το παρόν η προβλήτα πετρελαιοειδών.
3) Η Cosco λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης ακολουθεί μία σφιχτή οικονομική πολιτική. Σε θέματα μάλιστα που αφορούν την επέκταση της συνεργασίας με τον ΟΛΠ όπως είναι τα logistics και η ναυπηγοεπισκευή, η Cosco πλέον θέτει τους όρους της και δεν τους διαπραγματεύεται φέρνοντας σε δύσκολη θέση τη διοίκηση του ΟΛΠ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου