Τρίτη 27 Μαΐου 2008

Φάκελος Λιμάνια: Ζημιώνεται 4 δισ. η ελληνική οικονομία για να εισπράξει 2 δισ. σε 35 χρόνια

Ζημιώθηκε από την «επιχείρηση λιμάνια» τουλάχιστον τέσσερα δισ. ευρώ, η ελληνική οικονομία για να κερδίσει μόλις 1,5 με 2 δισ. και μάλιστα σε διάρκεια 35 ετών. Αυτή είναι η πραγματικότητα στην υπόθεση της παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Την ώρα που η κυβέρνηση πανηγυρίζει γιατί κατέθεσαν δύο εταιρείες προσφορά στον ΟΛΠ και τρεις στη Θεσσαλονίκη, οι λιμενεργάτες συνεχίζουν να κατεβαίνουν σε 24ωρες και 48 απεργίες και ο εμπορικός κόσμος να στενάζει και να προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές του, μετά από τέσσερις μήνες απεργιακών κινητοποιήσεων.
Μιλάμε για οικονομικό ορυμαγδό, ο οποίος καλύπτεται από τα βεγγαλικά και τα βαρελότα των κυβερνητικών πανηγυρισμών.
- Σύμφωνα με εκτιμήσεις το πλήγμα στην ελληνική οικονομία από τις απεργίες είναι κατ’ ελάχιστον 1,5 δισ. ευρώ για το 2007 και άλλα δύο τουλάχιστον δισ. τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2008.
- Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχονται οι τοπικές οικονομίες του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που ζούνε από τις παραναυτιλιακές δραστηριότητες .
-Κατ’ ελάχιστο 30% μειώθηκε ο τζίρος τους στο λιμάνι του Πειραιά, και της Θεσσαλονίκης.
- Πολλά ναυτικά πρακτορεία κινδυνεύουν να κλείσουν αφού ήδη σε κάποια οι υπάλληλοι βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.
- Ισχυρό πλήγμα δέχθηκαν οι έλληνες εξαγωγείς. Οι εξαγωγές σε χώρες όπως η Αμερική και η Αυστραλία, που πάντα ήταν τα δυνατά χαρτιά και καλοί… πελάτες μειώθηκαν. Το χειρότερο είναι ότι τα κράτη αυτά στράφηκαν σε άλλες αγορές προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους και τώρα δύσκολα θα επιστρέψουν στους έλληνες εξαγωγείς αφού έχουν κλείσει ήδη νέες συμφωνίες. «Υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια» μας επεσήμανε έλληνας εξαγωγέας και συμπλήρωσε: «Αυτό θα το πληρώσουμε.»
- Στο λιμάνι του Πειραιά είχαν εγκλωβιστεί περίπου 2.500-3.000 εμπορευματοκιβώτια και οι εταιρείες κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τις ποινικές ρήτρες από τους προμηθευτές. Τα προϊόντα που κινδύνεψαν να χάσουν έδαφος στις ξένες αγορές ήταν το αλουμίνιο, το μάρμαρο, οι χημικές πρώτες ύλες και πολλές κατηγορίες τυποποιημένων τροφίμων.
- Οι κονσερβοποιοί, κυρίως ροδακίνου, βρίσκονται σε απελπιστική, όπως επισημαίνουν, κατάσταση αφού, λόγω της απεργίας στα λιμάνια, τα φορτία με τις παραγγελίες στο εξωτερικό δεν μπορούν να φορτωθούν και οι ζημιές, τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο αξιοπιστίας στους πελάτες τους, είναι ήδη ανυπολόγιστες..
- Όμως και το κόστος στα εισαγόμενα προϊόντα έχει αυξηθεί. Οι περισσότερες εταιρείες δεν πιάνουν πλέον Ελλάδα, και το κόστος εισαγωγής των προϊόντων από την Ιταλία και την Αίγυπτο για παράδειγμα ανεβαίνει κατά 2.000 με 3.000 ευρώ το κάθε εμπορευματοκιβώτιο, ενώ ο ναύλος τους για να μεταφερθούν στην Ελλάδα δεν ξεπερνά τα 50 δολάρια. Αύξηση από 3.900% έως 5.900%!!!!!!
-Επίσης, όσα εμπορευματοκιβώτια «καταπλέουν» στα ελληνικά λιμάνια είναι επιβαρυμένα με «ασφάλεια» ή επίναυλο που αρχίζει από 300 δολάρια και φτάνει μέχρι και τα 800 ανά εμπορευματοκιβώτιο.
-Υπάρχουν πολλοί εισαγωγείς οι οποίοι πληρώνουν ακόμη και 40.000 ευρώ επιπλέον προκειμένου να φέρουν το εμπορευματοκιβώτιο με τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει αεροπορικώς.
- Ενδεικτικό της τραγικής κατάστασης είναι και το γεγονός ότι ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων, έχει καταθέσει μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για τη διερεύνηση τυχόν ποινικά κολάσιμων πράξεων, στο πλαίσιο της λειτουργίας του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, ενώπιον των εισαγγελέων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης.
- Παράλληλα, εξώδικη διαμαρτυρία κατά των ΟΛΠ και ΟΛΘ, κοινοποιούμενη προς τον εποπτεύοντα υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γ.Βουλγαράκη, έχουν επιδώσει για λογαριασμό πολλών επιχειρήσεων-μελών του ΠΣΕ.
- Στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου, υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ χάθηκαν από τα ταμεία των Βορειοελλαδιτών εξαγωγέων και βιομηχάνων, εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο λιμάνι Θεσσαλονίκης. Σε αυτό το ύψος υπολογίζονται χονδρικά , σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων, τα υπερβάλλοντα κόστη μεταφορών για τις εξαγωγικές/βιομηχανικές επιχειρήσεις, που αναγκάστηκαν να διακινήσουν τα προϊόντα τους μέσω εναλλακτικών του λιμανιού -και πιο ακριβών- οδών.
Μείωση εξαγωγών
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), πτωτικά κινήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Μάρτιο, αλλά η ταυτόχρονη συρρίκνωση των εισαγωγών επέτρεψε τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος κατά 6,5%, σε σχέση με το 2007. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, οι ελληνικές εξαγωγές μειώθηκαν τον Μάρτιο κατά 13,2%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα (τον Φεβρουάριο, είχαν αυξηθεί 4,4%, ενώ τον Ιανουάριο μειώθηκαν κατά 9,6%).Ωστόσο, πτωτικά (-8,8%) κινήθηκαν και οι ελληνικές εισαγωγές, για τρίτο μήνα (τον Ιανουάριο είχαν μειωθεί κατά 9,5% και τον Φεβρουάριο 8,3%), με αποτέλεσμα την προαναφερθείσα μείωση ελλείμματος. Σύμφωνα με τον ΣΕΒΕ, το μεγαλύτερο ποσοστό της μείωσης των εξαγωγών αποδίδεται στις τρίτες χώρες (μείωση 29,8%), έναντι πτώσης 4,1% στις εξαγωγές προς ΕΕ-27.
Πηγή:Marine News

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΣΩ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΟΥ ΠΕΤΑΞΤΕ ΟΥΣ ΣΤΗ ΨΙΤΑΛΙΑ ΡΕΕΕΕΕΕΕ !!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΑ ΝΑ ΤΑ ΔΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΔΟΥΝΕ ΤΗ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΜΟΙΡΟ ΤΟΠΟ

Ανώνυμος είπε...

ΑΧΡΗΣΤΟΙΟΙΟΙΟΙ