| Φωτό: Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Βασίλης Κορκίδης.
Συγκλονιστικά στοιχεία για τις τραγικές επιπτώσεις που έχουν οι κινητοποιήσεις στα λιμάνια της χώρας λόγω της απόφασης της κυβέρνησης να παραχωρήσει τους ΣΕΜΠΟ σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, έδωσε στην δημοσιότητα ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά.
«Λαμβάνοντας υπόψη μας το ετήσιο ύψος των εισαγωγών και των εξαγωγών στην Χώρα μας, καθώς και τον ρυθμό μείωσης τους μέχρι σήμερα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα, ότι εάν οι κινητοποιήσεις συνεχιστούν μέχρι τέλους του χρόνου, θα επιφέρουν στο εμπόριο ζημιά που θα ξεπερνά τα 4 δισ. ευρώ. Αν επιπροσθέτως συνυπολογίσουμε αντίστοιχες ζημιές στον χώρο της βιομηχανίας, των μεταφορών και γενικά των υπηρεσιών, εκτιμούμε ότι η κερδοφορία των επιχειρήσεων εν γένει, αλλά κυρίως τα δημόσια έσοδα, θα υποστούν ένα σημαντικό πλήγμα για όλο το οικονομικό έτος 2008.» αναφέρει ο Εμπορικός Σύλλογος και προχωράει στην ανάλυση:
«Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδος (ΕΣΥΕ), το πρώτο τρίμηνο του 2008 οι εισαγωγές μειώθηκαν στα 12,30 δις ευρώ, έναντι 13,30 δις ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2007, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 7,6%. Αντίστοιχα, η αξία των εξαγωγών την ίδια περίοδο έφτασε μετά βίας τα 3,93 δις ευρώ, έναντι 4,30 % δις ευρώ το 2007, παρουσιάζοντας ποσοστό μείωσης 8,4%.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι και τον Απρίλιο του 2008 οι εξαγωγές κατρακύλησαν σε 1,2 δις ευρώ, έναντι 1,37 τον Μάρτιο και 1,66 δις ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2007, παρουσιάζοντας μείωση ρεκόρ κατά 17,4%. Τον Απρίλιο, οι εισαγωγές επίσης μειώθηκαν σε 4,1 δις από 4,24 δις τον Μάρτιο και από 4,75% δις τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι σημειώνοντας μείωση 10,7%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Α’ τριμήνου και του Απριλίου, εκτιμάται ότι οι εισαγωγές και εξαγωγές θα συνεχίσουν να μειώνονται με τον ίδιο ρυθμό όλο το Β’ τρίμηνο του 2008 και είναι απίθανο μέσα σε ένα μήνα που απομένει να ολοκληρωθεί το Α’ εξάμηνο, να αναστραφεί η φθίνουσα κατάσταση και να κλείσει η αγορά με θετικό πρόσημο.
Βασική αιτία της πτώσης των εισαγωγών και των εξαγωγών είναι η μείωση της δραστηριότητας του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) κατά 80%, λόγω των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των εργαζομένων από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα.
Με κύριες αιτίες την χαμηλή παραγωγικότητα, την καθυστέρηση εξυπηρέτησης των πλοίων και την προβληματική διακίνηση φορτίων, οι ναυτιλιακές εταιρείες οδηγήθηκαν μέσε σε πέντε μήνες σε φυγή από τον Πειραιά. Το χειρότερο είναι ότι πλέον, όλες οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, υπογράφουν συμφωνίες με άλλα εγχώρια και γειτονικών χωρών λιμάνια για τα επόμενα τρία χρόνια, που σημαίνει ότι εγκαταλείπουν το λιμάνι του Πειραιά μόνιμα.
Κατόπιν αυτού, θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη της επίσπευσης των διαδικασιών επιλογής του ιδιώτη πάροχου, διότι αναρωτιόμαστε πόσα χρόνια θα χρειαστούν πράγματι για την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ, ώστε τα έσοδα που θα προκύψουν, να αποσβέσουν τις τεράστιες ζημιές που έχουν δημιουργηθεί στις εισαγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις μας».
marinews
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου