Χρηματιστήριο: Καταπλέουν και νέα λιμάνια 15/7/2008
ΤΟΥΜΗΝΑ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΥγια το axiaplus.grΠροβληματισμός επικρατεί στους κόλπους της κυβέρνησης για τη εξεύρεση πόρων για να μειωθεί η μαύρη τρύπα στον υπό σχηματισμό προϋπολογισμό του 2009. Η εξεύρεση νέων πόρων είναι μια δύσκολη υπόθεση, και η λιμενική βιομηχανία έχει την δυνατότητα να συνεισφέρει σημαντικά.Σε πρώτη φάση εξετάστηκε η περίπτωση της εισαγωγής στο Χρηματιστήριο και άλλων λιμανιών, από τα 10 συνολικά που είναι ανώνυμες εταιρείες, στα βήματα της ΟΛΠ ΑΕ και της ΟΛΘ ΑΕ.Πρώτο φαβορί ήταν και είναι το λιμάνι της Πάτρας το οποίο τηρεί όλες τις προϋποθέσεις. Όμως στο λιμάνι βρίσκονται σε εξέλιξη μεγάλα έργα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης νέων υποδομών έβαλε φρένο στο συγκεκριμένο σχέδιο. Όταν ολοκληρωθούν τα έργα και αποκτήσει ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών τις υπεραξίες που του αναλογούν, και αναλόγως των συγκυριών το σχέδιο αναμένεται να επανέλθει. Σε ανάλογη φάση βρίσκεται και το λιμάνι του Ηρακλείου.Τα υπόλοιπα οκτώ λιμάνια που είναι ανώνυμες εταιρείες απορρίφθηκαν το ένα μετά το άλλο, με το σκεπτικό ότι αφού η Πάτρα αλλά και το Ηράκλειο δεν είναι ακόμα έτοιμα για να ανοίξουν τον χορό , ο κίνδυνος να αποτύχει το εγχείρημα στα υπόλοιπα είναι πολύ μεγάλος. Τα έργα στην ΠάτραΤον περασμένο Μάϊο υπεγράφη η σύμβαση για τα έργα της 2ης φάσης του λιμανιού. Το νέο λιμάνι αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2009. Το νέο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο 2008-2010 χωρίζει το λιμάνι σε ζώνες όπου σχεδιάζονται να γίνουν διάφορες παρεμβάσεις και με βάση αυτό το διαχωρισμό προβλέπονται να δημιουργηθούν ελεύθεροι χώροι για το κοινό, δύο νέες μαρίνες, χώρος για επισκευές σκαφών, καταστήματα αναψυχής, νέες ζώνες επιχειρηματικής εκμετάλλευσης και ιχθυόσκαλα, ακόμα και χώροι στάθμευσης ίσως με παρκόμετρα. Πιο συγκεκριμένα: - στην Τερψιθέα προς το άκρο της ζώνης προβλέπεται η επέκταση της σημερινής Μαρίνας - στο ύψος των Καρναγίων, χώρος ανέλκυσης και καθέλκυσης σκαφών και επέκταση της Μαρίνας - στη Μαρίνα προβλέπονται έργα εκσυγχρονισμού του χώρου - στο Επιβατικό Λιμάνι επί του παρόντος μένουν οι γραμμές των πλοίων και διατηρούνται οι χώροι στάθμευσης, χωρίς να αποκλείεται στο μέλλον η επιβολή εισιτηρίου. - στην Αγίου Νικολάου χώρος περιπάτου και ελλιμενισμός τουριστικών σκαφών - στη Γούναρη θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κατά κύριο λόγο επιχειρηματικές δράσεις και χώροι στάθμευσης - σε Ιθυόσκαλα και Φάρο θα διαμορφωθούν νέοι χώροι φιλοξενίας -στο Νέο Λιμένα και την Π-Π θα προχωρήσει η διαμόρφωση των χώρων με σταθμούς αποθήκευσης και διαλογής εμπορευμάτων - στη λιμενική ζώνη του Ρίου προβλέπεται η επιχειρηματική αξιοποίησης της Ανατολικής Προβλήτας σε συνεργασία με το δήμο.
Από το marinews
Όχι που θα τα άφηναν τα άλλα λιμάνια χωρίς να βάλουνε τα βρωμόχερά τους απάνω !!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου