24/7/2008
ΤΟΥ
ΜΗΝΑ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΥ
για το axiaplus.gr
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι το κλειδί στην επόμενη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ στους κινέζους της Cosco, η οποία έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.
Εκεί εκκρεμεί η υπόθεση της καταγγελίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και MSC.
Aν η Επιτροπή ακυρώσει τη σύμβαση είτε γιατί κρίνει ότι έγινε κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, είτε γιατί κρίνει ότι οι δύο εταιρείες πραγματοποίησαν κάθετη σύμπραξη, αποκλείοντας τους υπόλοιπους ανταγωνιστές από το λιμάνι, τότε η Cosco θα έχει πρόβλημα. Και αυτό θα συμβεί γιατί η κοινοπραξία ναυτιλιακών εταιρειών στην οποία συμμετέχει η Cosco και οι K Line, Yangming και Hanjin θα είναι έτοιμες μετά από οκτώ χρόνια να φέρουν το απαραίτητο φορτίο στην Ελλάδα.
Επίσης, στην περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού καταδικάσει για κάθετη σύμπραξη ΟΛΠ και MSC, η Cosco φέρεται διατεθειμένη να προσφέρει ακόμα και νέο συμβόλαιο στον ιταλοελβετικό ναυτιλιακό κολοσσό.
Η Mediterranean Shipping Company που είναι ο αιμοδότης του μεγάλου λιμανιού θα καθορίσει τις τύχες του εγχειρήματος, αφού με αυτή θα πρέπει να διαπραγματευθεί ο κινέζος ανάδοχος.
Ο ιταλοελβετικός ναυτιλιακός γίγαντας διακινεί από την προβλήτα ΙΙ το ελάχιστο 500.000 εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο ενώ έχει την δυνατότητα να φτάσει και το 1,5 εκατ.
Η σημασία του όγκου των κινήσεων που κάνει η MSC φαίνεται περισσότερο, όταν συγκριθεί με τους υπόλοιπους δύο - τρεις μεγάλους πελάτες του ΟΛΠ, οι οποίοι δεν διακινούν ούτε 150.000 κοντέινερ ο καθένας ετησίως.
Ο πλειοδότης λοιπόν, δηλαδή η Cosco για να πιάσει το ελάχιστο των κινήσεων που της επιβάλει ο ΟΛΠ, περίπου 2,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από το 2015 και μετά, θα στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στη σύμβαση της MSC η οποία λήγει το 2012. Η Cosco μόλις πέσουν οι τελικές υπογραφές θα πάρει προίκα , όπως προβλέπει ο διαγωνισμός, τη σύμβαση που έχει η ΟΛΠ ΑΕ με την MSC
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου