Πέμπτη 24 Ιουλίου 2008

Ενδιαφέρον Maersk για Καβάλα και Αλεξανδρούπολη

24 Ιουλ, 2008 - 13:09 Από τις προφορικές εκδηλώσεις ενδιαφέροντος στις γραπτές. Ήδη στα χέρια των συναρμόδιων Υπουργείων βρίσκεται έγγραφο της μεγαλύτερης στον κόσμο εταιρείας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων Maersk.

Η Maersk, όπως το TheSeaNation είχε αποκαλύψει στις 27 Ιουνίου, φαίνεται να είναι εκείνη που βολιδοσκοπεί την πρόθεση της κυβέρνησης να αξιοποιήσει τα λιμάνια του Βόρειου άξονα.

Καβάλα και Αλεξανδρούπολη λοιπόν, παρουσιάζουν συνέργιες αξιοπρόσεχτες για το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον αλλά και ευκαιρίες για την ευρύτερη γεωγραφική ζώνη, οι οποίες μέχρι πρότινος ήταν «άτονες», λόγω της πολιτικής που ακολουθούσε μέχρι πρότινος η Ελλάδα για τον λιμενικό της τομέα, όσο και των πολιτικών status που υπήρχαν στην ευρύτερη περιοχή.

Καβάλα και Αλεξανδρούπολη ελέγχουν μία σημαντική για το διεθνές εμπόριο ενδοχώρα που βλέπει συνέργιες των Αιγαιακών Λιμένων, με εκείνων της Μαύρης Θάλασσας, τα οποία πλέον και μετά την επέκταση της ΕΕ ανήκουν στα όρια ευθύνης της με πρόσωπο στην Μαύρη Θάλασσα.

Εάν η κίνηση αυτή προχωρήσει, αυτομάτως καταδεικνύεται ότι η κυβερνητικές επιλογές μεταρρύθμισης της λιμενικής πολιτικής ήταν ορθότερες κι επωφελέστερες των αρχικών αλλά κι επωφελέστερες για τις τοπικές οικονομίες που είναι και το ζητούμενο.

Στρατηγικά η τοποθέτηση μιας τέτοιας εταιρείας σε αυτά τα λιμάνια, ενδεχομένως, ανατρέψει το σκηνικό που είναι υπό διαμόρφωση με τους δύο μεγάλους κινεζικούς κολοσσούς που διεκδικούν τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, αλλά και το γενικότερο σκηνικό που έχουν δημιουργήσει οι μεγάλες εταιρείες του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Ανατολική Μεσόγειο.

Βέβαια, η γεωγραφική θέση των δύο λιμανιών με τα μέχρι τώρα θεωρητικά δεδομένα δεν δικαιολογεί άμεσες γραμμές αλλά έμμεσες (feedering), σε μία περιοχή όπου το feedering κυριαρχεί με πρωταγωνιστές τα λιμάνια της Σμύρνης και του Χαϊντάρ Πασά στην Κωνσταντινούπολη.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΜΗ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ?