Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008

Αποχωρούν σταδιακά τα φορτία από τον Αστακό. MSC και CMA συνεχίζουν μέχρι νεωτέρας.


Αποχωρούν σταδιακά τα φορτία από τον Αστακό. MSC και CMA συνεχίζουν μέχρι νεωτέρας.

Στο λιμάνι του Πειραιά επιστρέφει σταδιακά το φορτίο που είχε εγκαταλείψει το κοντέινερ τέρμιναλ του Ν. Ικονίου και είχε μεταφερθεί στον Αστακό, στον οποίο παραμένει προς το παρόν η MSC, αλλά και η CMA CGM, δύο εταιρίες οι οποίες και συνεχίζουν να εξυπηρετούν ένα μεγάλο μέρος των φορτίων τους μέσο του λιμένα στο Πλατυγιάλι.

Η επιστροφή των φορτίων στον Πειραιά έχει μειώσει κατακόρυφα την κίνηση στον Αστακό η διοίκηση του οποίου στρέφεται τώρα στο να αναδείξει τις δυνατότητες που έχει η εταιρία Ακαπορτ στην ανάπτυξη και διαχείριση λιμενικών εγκαταστάσεων φιλοδοξώντας με τον τρόπο αυτό να αποκτήσει ένα μερίδιο από την πίτα του σχεδιασμού και της ανάπτυξης λιμενικών εγκαταστάσεων στην περιοχή της Μεσογείου.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η διοίκηση του Αστακού θα επιδιώξει να αναλάβει τη διαχείριση άλλων ξένων λιμένων μέσα στη Μεσόγειο, ένας στόχος περισσότερο εφικτός από εκείνον που ήθελε τον Αστακό να «κλέβει» μέρος των εργασιών του Πειραιά.

Ωστόσο τα προβλήματα στις σχέσεις των δύο λιμένων δεν απουσιάζουν, ιδιαίτερα όταν παραδοσιακοί πελάτες του Πειραιά δεν αποφεύγουν να αναφερθούν δημοσίως και με κολακευτικά λόγια για τον Αστακό, όπως συμβαίνει με στελέχη της CMA τα οποία δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους για τις υποδομές και τη λειτουργία του Αστακού.

Αναφορικά με την MSC η παραμονή της στον Αστακό ερμηνεύεται ως μια κίνηση που συνδέεται αφενός με την υπόθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και αφετέρου με την υπενθύμιση της εταιρίας προς κάθε ενδιαφερόμενο και συγκεκριμένα τη Cosco, ότι η προίκα της σύμβασης που συμπεριλαμβάνεται στη σύμβαση παραχώρησης της διαχείρισης δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Αν και η εν λόγω σύμβαση βρίσκεται υπό αίρεση με την παρούσα μορφή της από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, εντούτοις συμπεριελήφθει στη προίκα του ΟΛΠ προς τον πάροχο που θα αναλάμβανε τη διαχείριση του τέρμιναλ.

Η Cosco με άλλα λόγια αναλαμβάνει ένα τέρμιναλ το οποίο στα χαρτιά διαθέτει ήδη ένα ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό κοντέινερ της MSC τα οποία στη πραγματικότητα οΣε τοπικό επίπεδο Cosco και MSC δε φαίνεται να έχουν καμιά απολύτως επικοινωνία ενόψει της ανάληψης της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ του ΟΛΠ από το κινεζικό όμιλο.

Στελέχη της Cosco στον Πειραιά δηλώνουν ότι προς το παρόν δεν υπάρχει καμιά οδηγία εκ μέρους της κεντρικής διοίκησης του κινεζικού ομίλου αναφορικά με το πως πρέπει να χειριστούν την MSC δεδομένου ότι η εν λόγω εταιρία διαθέτει μια σύμβαση με τον ΟΛΠ η οποία δεσμεύει τα δύο μέρη για συγκεκριμένη ετήσια κίνηση κοντέινερ από το τέρμιναλ.
υδείς γνωρίζει αν πρέπει να τα υπολογίζει.

Θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι μεταξύ της Cosco και της MSC θα υπάρξει μια διαπραγμάτευση για το μέλλον της κίνησης αυτής. Η διαπραγμάτευση αυτή θα γίνει μετά τη γνωστοποίηση της τελικής απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού εφόσον η απόφαση αυτή δεν επηρεάζει στην ουσία τη σύμβαση ΟΛΠ – MSC και δε θα γίνει (η διαπραγμάτευση) σε τοπικό επίπεδο.

Από το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης αυτής θα φανεί και το αν ο Αστακός έχει ελπίδες να πραμείνει ενεργός σε επίπεδο παροχής λιμενικών υπηρεσιών σε πλοία μεταφοράς κοντέινερ, αν και παραμένει ερωτηματικό το αν και κατα πόσο υπό τις παρούσες συνθήκες μπορεί να προσφέρει ένα ανταγωνιστικό προιόν που δεν θα αυξήσει υπερμετρα το κόστος διακίνησης των κοντέινερ.

Ο Αστακός δίνει πλέον μια μάχη χαρακωμάτων για να διασφαλίσει έστω ένα μέρος των εργασιών που πήγαν κεί λόγο των πορβλημάτων στο κοντέινερ τέρμιναλ του Πειραιά εξαιτίας των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των λιμενεργατών.

Σε αυτή τη μάχη των χαρακωμάτων φαίνεται, όπως και σε κάθε μάχη, ότι όλα επιτρέπονται και έτσι πολύ συχνά το τελευταίο καιρό ο λιμενικός κλάδος της χώρας γίνεται μάρτυρας πρωτοφανών περιστατικών τα οποία συνήθως συνοδεύονται και απο πρωτοφανείς ερμηνείες για το ποιός τα προκαλεί και για ποιό λόγο.

Το ίδιο συμβαίνει και με την εν εξελίξη κινητοποίηση των εργαζομένων στα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν τα κοντέινερ, την οποία πολλοί στον Πειραιά αποδίδουν σε δάκτυλο του Αστακού.

Το ίδιο συνέβαινε και στο πρόσφατο παρελθόν όταν οι ίδιοι απέδιδαν τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών και πάλι στον Αστακό, διότι ήταν προφανές πως από τις κινητοποιήσεις αυτές κερδισμένος έβγαινε μόνο αυτός.

Κανείς δε ξέρει αν όσα καταμαρτυρόνται κατά του Αστακού είναι αλήθεια, αλλά ως γνωστόν στο πόλεμο αυτό που πεθαίνει πρώτο είναι η αλήθεια.

Source: http://www.theseanation.gr/news/ports/olp-msc-cma.htm

Copyright © 2008 TheSeaNation.gr

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αβρότητες μεταξύ των διοικούντων τον ΟΛΠ
Ο Πρόεδρος κ.Μπεχράκης υπέγραψε παράνομα μπόνους 65.000 ευρώ στον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ.Αναστασόπουλο
και αυτός του το ανταπέδωσε με μία Lexus που το μηνιαίο κόστος (γιατί αποκτήθηκε με λίσινγκ) για τον Οργανισμό είναι κάτι λιγότερο από 2.500 ευρώ το μήνα
Σεμνά και ταπεινά και σε εποχές οικονομικής κρίσης

Ανώνυμος είπε...

ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΑΛΑΝΤΟΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΑΣ

Ανώνυμος είπε...

αμα είχα πάρει και εγώ τόσα όχι μπαλκόνια πήδαγα αλλά και από το Σιλό έπεφτα

Ανώνυμος είπε...

Κοίτα βρε αδελφέ που οι σαλταδόροι ανταμείβονται τόσο αδρά τη σήμερον ημέρα!!!!
Οι διοικούντες τον ΟΛΠ είναι πολύ μπροστά! Το σύνθημα μας το πραγματοποιήσανε και επιπλέον πήρανε και μπόνους!!!
Για να σοβαρευτούμε όμως τώρα. Οι συνδικαλιστές μας ΠΡΕΠΕΙ να βγάλουν στη ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ το θέμα των μπόνους. Δε μπορούν να ισχυρίζονται ότι ο ΟΛΠ είναι ελλειματικός και να κρατάνε για την πάρτη τους τόσα λεφτά!
Έλεος, τι φοβούνται οι εκπρόσωποι μας (ΟΜΥΛΕ, Τεχνικοί);
ΠΡΕΠΕΙ να συντονίσουμε ουσιαστική και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ αντεπίθεση.
Ήδη η κοινή γνώμη θεωρεί ότι η υπόθεση μας έχει τελειώσει.

Ανώνυμος είπε...

και τωρα θα αρχισει το παρτυ των απεργιων ή θα κατσουμε σαν κοτες ως
συνηθως.