Ενώ στον ΟΛΘ ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στον Πειραιά όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, με την Cosco για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το τέλος του χρόνου. Η διάρκεια της παραχώρησης που προσδιορίζεται σε 30 συν πέντε έτη (τα πέντε αφού γίνει ο προβλήτας ΙΙΙ) θα είναι το πρώτο θέμα που θα θέσει ο κινέζικος κολοσσός. Η Cosco βλέπει ότι υπάρχει μία πιθανότητα να μην δυνατή η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ. Και αυτό γιατί το Δήμος Περάματος έχει καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ κατά της συγκεκριμένης κατασκευής για περιβαλλοντικούς όρους. Η Cosco αναμένεται να ζητήσει από την διοίκηση του ΟΛΠ στην σύμβαση να υπάρχει όρος που να αναφέρει ότι στην περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί το έργο ανέγερσης του τρίτου προβλήτα χωρίς δική της υπαιτιότητα, να μην μειωθεί στα 30 χρόνια η διάρκεια της σύμβασης. Ένα δεύτερο ζητούμενο είναι η σύμβαση του ΟΛΠ με την Mediterranean Shipping Company την οποία σύμφωνα με την προκήρυξη αναλαμβάνει ως «προίκα» η Cosco, αλλά την νομιμότητά της αυτή την περίοδο εξετάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στον σχεδιασμό της η Cosco έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στον ρόλο των φορτίων που θα φέρνει η MSC, (προβλέπεται κατώτατο όριο 500.000 κοντέινερ ετησίως) , και σε περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού «ακυρώσει» την σύμβαση ουσιαστικά η Cosco μένει «ξεκρέμαστη» για τα πρώτα πέντε χρόνια. Ένα τρίτο σημείο είναι οι εργαζόμενοι τον πρώτο ενάμιση χρόνο. Σύμφωνα με τον διακήρυξη του διαγωνισμού τους πρώτους 18 μήνες (μέχρι να κατασκευαστεί ο προβλήτας Ι που θα είναι υπό την διαχείριση του Οργανισμού) ο προβλήτας ΙΙ θα λειτουργήσει με τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και θα πληρώνονται από την Cosco. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι εργαζόμενοι που συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους κατά της παραχώρησης, ενδέχεται να αρνηθούν να εργαστούν για λογαριασμό του κινέζικου ομίλου.
Από το portnet
2 σχόλια:
ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ.ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
ΦΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΡΑΓΔΑΙΕΣ.ΝΕΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ,ΑΛΛΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΦΟΡΑ ΑΦΟΡΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΣΚΑΣΕΙ.ΠΟΙΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΡΠΑΧΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΑΔΩΜΑΤΟΣ?
μήπως λεω μήπως ,ο σημερινός υπουργός
ναυτηλίας είναι μάνα στις παρακολουθήσεις τηλεφώνων λόγο πείρας? Ο καιρός θα δείξει.Πάντως τη ήθελε και έμπλεκε με τον ΟΛΠ?
ΌΤΑΝ έλεγε ο ΒΓΑΙΝΟΠΟΥΛΟΣ στην βουλή,ότι μερικούς βουλευτές δεν θα τους έπαιρνε ούτε για κλητήρα στην δουλιά του στον πρώτο που αναφερώταν φυσικά ήταν ο κύριος ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ.
Δημοσίευση σχολίου