Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2008

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ.

Του Ν. Δημοσθένους

Τις τελευταίες ημέρες γίναμε μάρτυρες ενός παραλόγου χωρίς προηγούμενο, με την έλευση του Κινέζου Προέδρου και την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ ΑΕ και Cosco Pacific. Ο Πειραιάς θα γίνει το κέντρο εισόδου των Κινεζικών προιόντων στην Ευρώπη... μεγάλο κέντρο μεταφορών κλπ. κλπ. Για τον πολύ κόσμο φαντάζει πολύ ελκυστικό. Ιδού όμως η σκληρή αλήθεια ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ COSCO!!!

1. Στις 18/11/2008 στο δικτυακό τόπο της COSCO, και στα πλαίσια ενημέρωσης των επενδυτών της, δημοσιεύεται μία πολύ ενδιαφέρουσα Έκθεση που έχει συνταχθεί από τους διεθνούς κύρους Drewry Consultants, για λογαριασμό της COSCO (http://www.coscopac.com.hk/admin/upload/ir/announcements_circular/e20081118.pdf) . Ιδού τι λέει η Έκθεση (σελ. Ι-14)¨ Η κίνηση μεταφόρτωσης κοντέινερς του ΠΕΙΡΑΙΑ το 2003 ήταν 908,506 TEU, το 2007 μόλις 511,391 TEU και φέτος, κατά πληροφορίες μας, δεν θα ξεπεράσει τις 35.000 TEU (ναι σωστά διαβάσατε, δεν είναι λάθος, είναι πλήρης κατάρρευση!!!) (βλ. Σχήμα 1)



















Σχήμα 1: Εξέλιξη κίνησης μεταφόρτωσης ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ (Επεξεργασία στοιχείων Drewry Consultants για την COSCO και εκτίμηση για το 2008)

Αντίστοιχα το μερίδιο αγοράς μεταφόρτωσης του ΠΕΙΡΑΙΑ στην Αν. Μεσόγειο από 41.7% το 2002 κατρακύλισε σε 10,8% το 2007 και φέτος θα είναι περίπου 0.7% (πάλι δεν είναι τυπογραφικό λάθος!!!). Αντίστοιχα, το μερίδιο αγοράς μεταφόρτωσης του ΠΕΙΡΑΙΑ για όλη τη Μεσόγειο κατρακύλισε από 13,1% το 2003 σε 4,1% το 2007 και φέτος θα είναι μόλις 0.1% (δηλαδή κάτι κοντά στο τίποτα!!!) (βλ. Σχήμα 2)



















Σχήμα 2: Εξέλιξη μεριδίου αγοράς μεταφόρτωσης ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ (Επεξεργασία στοιχείων Drewry Consultants για την COSCO και εκτίμηση για το 2008)

Για πρώτη φορά, μετά το έτος 2000, το λιμάνι του Πειραιά δεν θα βρίσκεται ανάμεσα στα λιμάνια που έχουν ετήσια κίνηση 1 εκατ. TEU και για πρώτη φορά εδώ και 15(!) χρόνια δεν θα βρίσκεται ανάμεσα στα πρώτα 100 λιμάνια διακίνησης κοντέινερς στον κόσμο (το 2003 ήταν 47ο και το 2007 83ο).

2. Θα μου πείτε καλά, αυτά συμβαίνουν γιατί οι εργαζόμενοι κάνουν αποχές και απεργίες, τώρα θα έρθει η COSCO και όλα θα φτιάξουν. Ιδού λοιπόν τι προβλέπει η Έκθεση που συντάχθηκε για λογαριασμό της COSCO για την ενημέρωση των επενδυτών της (σελ. Ι-12): Η κίνηση χερσαίας διαμετακόμισης προς τρίτες χώρες θα είναι, σύμφωνα με τις προβλέψεις της, μόλις 31.085 TEU το έτος 2043 (ησυχάστε, πάλι δεν έκανα λάθος...), δηλαδή μετά 35 χρόνια και ενδιάμεσα κάτι γύρω στις 10.000 TEU, δηλαδή απολύτως τίποτε!!! Από που προσδοκά λοιπόν φορτίο η COSCO, σύμφωνα με την Έκθεση; ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ και ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΗΣ που τόσο εγκληματικά εγκατέλειψε τον Πειραιά τα 4 τελευταία χρόνια. Αυτό είναι το διεθνές μεταφορικό κέντρο; ΠΡΟΣΟΧΗ: αυτά δεν τα λέμε εμείς, τα λέει η ίδια η COSCO!!!

3. Πρέπει να σημειωθεί ότι η COSCO Pacific, σύμφωνα με τα ίδια τα στοιχεία του δικτυακού της τόπου (http://www.coscopac.com.hk/eng/business/terminal_portfolio.php και http://www.coscopac.com.hk/eng/business/global_terminal_network.php ), δεν κατέχει ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ποσοστό 100% κάποιας λιμενικής εγκατάστασης. Για πρώτη φορά της δίνεται η ευκαιρία αυτή στον ΠΕΙΡΑΙΑ!!! Εκτός Κίνας έχει συμμετοχή ΜΟΛΙΣ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ (Σιγκαπούρη 49%, Port Said 20%, Αμβέρσα 20%) ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ!!! Ασφαλώς ούτε και στη Μασσαχουσέτη των ΗΠΑ. Εκεί, απλώς έγινε μία συμφωνία με την COSCO και την Alliance, στην οποία ανήκει, για απευθείας γραμμή ΗΠΑ-Άπω Ανατολής μέσω Σουέζ. Και μιλάμε φυσικά για ένα περιφερειακό λιμάνι 200.000 TEU (οι δυσκολόπιστοι μπορεί να επισκεφθούν το δικτυακό τόπο¨http://www.cargobusinessnews.com/archive/week_of_040907.html ). Μήπως κάνω λάθος Captain Wei; Δυστυχώς για την έρημη αυτή χώρα δεν κάνω... Άλλωστε στην εποχή της δικτυακής ηλεκτρονικής πλοήγησης «ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο».

Υ.Γ. Αυτά τα περί μεταποίησης τα είπαν και στην Αμβέρσα πριν από δύο χρόνια και κατα το λιμανίσια λεγόμενο «’εφαγαν πόρτα». Λέτε οι Βέλγοι να είναι χαζοί και εμείς έξυπνοι;
Τελευταία ανανέωση ( 27.11.08 )


PORTNET



ΑΝ ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ.

3 σχόλια:

vagelis είπε...

sinenteuxi tipou na dosoun an den exoun pio sovara themata na asxolithoun.
to kalitero pou exoun na kanoun oi sindikalistes einai na vroun auton pou egrapse to arthro kai na sizitisoun mazi tou.
ektos an den sizitane me kanena

oceanos είπε...

Έχω την εντύπωση ότι το << δεν συζητάω με κανένα>> μάλλον κακό κάνει παρά καλό.Και στο κύριο ερώτημα ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΕΜΑΣ μόνο απαντήσεις για ασαφείς νόμους και θα δούμε,έχω ακούσει.11 μήνες είναι πολλοί και έχουμε πονέσει και φως στο τούνελ δεν φαίνεται.

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά θεωρώ ότι δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να συνεχίσουμε τον αγώνα.
Σαφώς έχουν έρθει τα πράγματα σε κρίσιμο σημείο (επικοινωνιακά οι κυβέρνηση, κέρδισε) αλλά δεν έχει τελειώσει το ματς!
Υπάρχει ακόμα χρόνος και περιθώρια για δράση. Δράση όμως, όχι απλά ενημερώσεις και κατανάλωση μεταξύ μας.
ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ πρέπει να μας "παίξουν" τα ΜΜΕ. Το άρθρο αποδεικνύει το προφανές και αυτό που ξέρουμ όλοι, αλλά όχι η κοινή γνώμη.
Ο πολύς ο κόσμος δεν έχει ιδέα για το έγκλημα που πάει να γίνει.
Βέβαια, σιγά-σιγά, τύποι σαν τον κο Κορκίδη θα αρχίσουν να έχουν σοβαρό πρόβλημα με τις τάξεις των ανθρώπων που εκπροσωπούν, όταν αποκαλυφθεί ότι τελικά δεν είναι οι συντεχνία των "τεμπέλιδων" που χάνει τα προνόμια της αλλά το σύνολο της οικονομίας του Πειραιά και βέβαια η εθνική οικονομία.
Έστω και τώρα πρέπει να κάνουμε γνωστές τις θέσεις μας στο ευρύ κοινό! Νομίζω ότι είναι επιβεβλημένο!!!
Η ΟΜΥΛΕ θα'πρεπε να έχει κάνει τις κατάλληλες ενέργειες σαν δευτεροβάθμιο σωματείο και πραγματικά μου γεννούνται απορίες γιατί μέχρι τώρα δεν υπάρχει οργανωμένη καμπάνια ενημέρωσης.
Δεν θέλω να πω περισσότερα, επανειλλημένα έχω αναφερθεί στο θέμα αυτό με συναδέλφους αλλά και στο ίδιο το Προεδρείο μας αλλά ομολογώ ότι δεν πήρα ικανοποιητική απάντηση.
Πρέπει κι εκείνοι να πιέσουν την ΟΜΥΛΕ στην κατεύθυνση μιας ουσιαστικής καμπάνιας ενημέρωσης, έστω και τώρα!