Καθόλου ευοίωνα δεν είναι τα μέχρι τώρα στοιχεία σύμφωνα με τις τελευταίες συζητήσεις σε επίπεδο τραπεζιτών, για το χρονικό εύρος της κρίσης που είναι σε εξέλιξη.
Οι αναλυτές των ναυλαγορών εκτιμούν ότι θα υπάρξει καθίζηση και στους ναύλους που αφορούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κυρίως στις μεγάλες γραμμές, όπου θα ακολουθήσει και εξισορρόπηση.
Η προοπτική αυτή δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αμφιβολίες, ως προς το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα, καθώς ήδη, οι μεγάλες εταιρείες συγχωνεύουν απευθείας γραμμές μεταξύ Ασίας Ευρώπης, γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα να μειωθούν οι απευθείας προσεγγίσεις σε λιμάνια, κυρίως της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων είναι και ο Πειραιάς.
Κατά πληροφορίες, μία απευθείας γραμμή της Cosco που είχε μέσα και τον Πειραιά θα διακοπεί, στη λογική της περιστολής του κόστους και δεν αποκλείεται ο Πειραιάς όπως και άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια να εξυπηρετούνται από feeder πλοία.
Κατά τους ειδικούς αναλυτές, συνακόλουθα, θύμα της κρίσης δεν αποκλείεται να πέσουν και σχεδιασμοί των port operators, για επανατοποθετήσεις σε μεγάλα λιμάνια και δη σε εκείνα που γειτνιάζουν με τις αναδυόμενες αγορές.
Συνδικαλιστικοί κύκλοι δεν απέκλειαν το γεγονός, οι εταιρείες οι οποίες είναι σε διαπραγμάτευση με τους ΟΛΠ και ΟΛΘ να προχωρήσουν σε αίτημα αναδιαπραγμάτευσης, με βάση τα νέα δεδομένα, πράγμα που προς ώρας όμως δεν επιβεβαιώνεται από τις αρμόδιες πηγές.
Ωστόσο, με δεδομένο ότι στον ΟΛΠ έχει κλείσει η διαπραγμάτευση και στον ΟΛΘ θα κλείσει την προσεχή εβδομάδα, το ερώτημα που αναδύεται τώρα είναι αν, όταν θα έχουν τελειώσει οι διαδικασίες από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, οι δύο συμφωνίες θα υπογραφούν ή θα μπουν σε νέα φάση διαπραγμάτευσης, υπό το φως των νέων γεγονότων.
Το ερώτημα απασχολεί ήδη τους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και τους φορείς των παραγωγικών τάξεων, καθώς, βλέπουν ότι οι συνδικαλιστές λιμενεργάτες δεν θα αφήσουν να πάει χαμένη η ευκαιρία της σοβούσας κρίσης αλλά και του ρευστού πολιτικού σκηνικού που υφίσταται αυτή τη στιγμή η χώρα.
Σήμερα το μεσημέρι, τέλος, αναμένεται να γίνει συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας με την ΟΜΥΛΕ, στελέχη της οποίας θα ενημερώσουν τον υπουργό για την ήδη γνωστή θέση αντίθεσης τους στην επιχειρούμενη λιμενική μεταρρύθμιση.
theseanation
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου