Επιχειρώντας την αποτύπωση της εικόνας που έχει διαμορφωθεί, ο κ. Αναστασόπουλος παρατήρησε πως οι κινητοποιήσεις του προσωπικού που ξεκίνησαν την 5/1/2008 και έλαβαν την μορφή κυρίως αποχής υπερωριακής απασχόλησης και αποχής εργασίας Σαββάτου και Κυριακής, καθώς και λευκή απεργία με ηθελημένη μειωμένη παραγωγικότητα κατά τις ώρες εργασίας, μείωσαν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης του εγχωρίου φορτίου από τον Πειραιά.
Ωστόσο, όπως σημειώνει, η παραγωγικότητα στον Πειραιά βελτιώνεται μήνα με το μήνα και παρά το γεγονός ότι ακόμη υπολείπεται των πραγματικών δυνατοτήτων του λιμανιού, η βελτίωση αυτή συμβάλλει στην εξυπηρέτηση του εγχωρίου φορτίου, χωρίς τις σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρούνταν το πρώτο τρίμηνο των κινητοποιήσεων.
Συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται, το πρώτο τρίμηνο του έτους η παραγωγικότητα ανερχόταν σε 47 κινήσεις ανά Γερανό, ανά βάρδια, ενώ το τρίμηνο Ιουλίου - Σεπτεμβρίου σε 70, ήτοι βελτίωση κατά 50%.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, κατά τους πρώτους μήνες των κινητοποιήσεων ο Πειραιάς εξυπηρετούσε λιγότερο από το 30% των αναγκών. Σήμερα, κατόπιν των παρεμβάσεων της Διοίκησης με ανακατανομή του προσωπικού, προσλήψεις και την αύξηση της παραγωγικότητας (που συνεχίζει να υπολείπεται της εφικτής) καλύπτονται πλέον του 70% των αναγκών εισαγωγών και εξαγωγών σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2007. (Γράφημα 1)
Η βελτιωμένη αυτή λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά, αποτυπώνεται και στην αυξημένη εξυπηρέτηση νταλικών για την παράδοση και παραλαβή εμπορευματοκιβωτίων εγχωρίου φορτίου.
Ήδη, από την εξυπηρέτηση του 10% της ζήτησης τον Ιανουάριο, κατά το μήνα Σεπτέμβριο η εξυπηρέτηση φορτηγών σε σχέση με το 2007 ανήλθε στο 70% . (Γράφημα 2)
Η ανωτέρω σημαντική βελτίωση των όρων λειτουργίας του Πειραιά σε συνδυασμό με τη συμπληρωματική λειτουργία λοιπών λιμένων και συγκεκριμένα του Αστακού, του Λαυρίου, του Σκαραμαγκά και του Βόλου, επιτρέπει σχεδόν την κατά 100% κάλυψη των αναγκών εξυπηρέτησης του εγχωρίου φορτίου. (Πίνακας 1)
Παρά την ικανότητα του λιμενικού συστήματος της χώρας, όπως διαμορφώθηκε μετά τις κινητοποιήσεις στον Πειραιά, να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της αγοράς θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εν λόγω λύσεις είναι πρόσκαιρες για δύο κύρια λόγους.
Πρώτον, το λιμάνι του Αστακού δεν είναι σε θέση να υποκαταστήσει τον Πειραιά, στην εξυπηρέτηση εγχωρίου φορτίου, λόγω περιορισμένης χερσαίας πρόσβασης στην Αθήνα και το υψηλός κόστος της χερσαίας μεταφοράς που φυσικά τελικά μετακυλίεται στους τελικούς καταναλωτές.
Δεύτερον, τα λιμάνια Σκαραμαγκά και Λαυρίου λειτουργούν ως λιμένες «ευκαιρίας», υπό την έννοια ότι οι παραγωγικές τους ικανότητες δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να συγκριθούν με αυτές του Πειραιά, υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας. Το γεγονός αυτό μεταφράζεται σε αυξημένα κόστη για τις ναυτιλιακές εταιρείες, που επίσης μετακυλίονται στους τελικούς καταναλωτές.
Καταλήγοντας και έχοντας υπόψη τα ανωτέρω, ο κ. Αναστασόπουλος τόνισε ότι «καθίσταται αναγκαίο να ολοκληρωθεί η διαδικασία της παραχώρησης, ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή, εντός του 2008. Αυτό διότι εκτιμάται ότι οι κινητοποιήσεις θα σταματήσουν μόνο με την κύρωση της Σύμβασης και την μετατροπή της σε Νόμο, καθώς, μετά από αυτό το ορόσημο οι πιθανότητες ανατροπής της εκμηδενίζονται και η συνέχιση των κινητοποιήσεων καθίσταται άνευ αντικειμένου».
THESEANATION
1 σχόλιο:
κουνια που σε κουναγε Αναστασοπουλε που θα σταματησουμε με την υπογραφη της συμβασης !!!! οι κινεζοι ( αν ποτε ερθουν) θα μας βρουν σε απεργιες και θα νιωσουν καλα την ανασα μας πανω τους ...θα περασουν καλα το διαστημα συγκατοικησης...εσεις δε θα πατε ολοι φυλακη.....
Δημοσίευση σχολίου