9/10/2008
|
Την προσεχή Παρασκευή θα μπουν οι υπογραφές στη σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, μεταξύ ΟΛΠ και Cosco. Η σύμβαση θα εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και θα πάει στη Βουλή για ψήφιση. Η σύμβαση αναμένεται να εγκριθεί έως το τέλος του χρόνου όπως ήταν το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Οι κινέζοι της Cosco θα μπουν στο λιμάνι και στην προβλήτα ΙΙ έως τον Οκτώβριο του 2009, εάν τα βρουν με τους εργαζόμενους αφού θα υπάρξει για 8 μήνες συστέγαση ΟΛΠ και Cosco στη συγκεκριμένη προβλήτα.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι κινέζοι πιέζουν να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις, χωρίς να πληγούν οι εργαζόμενοι όμως κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στον ορίζοντα.
Οι κινέζοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ έχουν την τεχνογνωσία για να συμβάλουν, τουλάχιστον στα πρώτα χρόνια, στην ανάπτυξη της κολοσσιαίας επένδυσης που έχουν κάνει στο λιμάνι του Πειραιά.
Εάν οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ αρνηθούν να εργαστούν για τους κινέζους, αφού για οκτώ μήνες ΟΛΠ και Cosco θα συνυπάρχουν, βάσει της σύμβασης, στην προβλήτα ΙΙ, τότε υπάρχει το ενδεχόμενο ο κινεζικός κολοσσός να καθυστερήσει μέχρι και δύο χρόνια, καταστρέφοντας τα σχέδιά τους για ανάπτυξη στην Ευρώπη.
Στο τραπέζι έπεσε η ιδέα να προχωρήσουν σε νέες προσλήψεις. Και αυτό το δέχτηκε ο ΟΛΠ. Όμως η Cosco δεν μπορεί να βρει κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό που να έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει το λιμάνι.
Περίοδος συγκατοίκησης
Σύμφωνα με πληροφορίες το πρόβλημα με τους εργαζόμενους προσπάθησαν να το λύσουν ΟΛΠ –Cosco. Στο κείμενο της, σύμβασης που θα υπογραφεί την Παρασκευή, οριστικοποιήθηκε η περίοδος συγκατοίκησης ΟΛΠ και CPL, η οποία περιορίζεται πλέον σε οκτώ μήνες (6+2) κατά μέγιστο και όχι 18 όπως προβλεπόταν αρχικά. Είναι σίγουρο ότι, περιορίζοντας το χρονικό διάστημα της συγκατοίκησης, η διοίκηση του ΟΛΠ περιορίζει τις οικονομικές απώλειες που πιθανώς θα πλήρωνε από την αδυναμία επίτευξης της εγγυημένης απόδοσης.
Και αυτό, διότι δεν είναι απίθανό οι εργαζόμενοι, που αντιτίθενται με κινητοποιήσεις που κρατούν 10 μήνες τώρα στο σχέδιο παραχώρησης, να μη θελήσουν να εργαστούν και την περίοδο της συγκατοίκησης.
Ταυτόχρονα, και η Cosco βγαίνει ωφελημένη, αφού μπορεί γρηγορότερα να εφαρμόσει στο λιμάνι τις διαδικασίες λειτουργίας που θέλει για τη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσίας.
Είναι σημαντικό πάντως να σημειωθεί ΟΛΠ και Cosco συμφώνησαν να αποδίδεται bonus στους εργαζομένους, εφόσον πετύχουν υψηλότερες αποδόσεις των εγγυημένων. Το ύψος του bonus δεν φαίνεται να έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, αλλά εκτιμάται ότι και οι δύο συμβαλλόμενοι επιθυμούν να κυμαίνεται σε επίπεδα που θα δημιουργεί κίνητρο επίτευξης υψηλών αποδόσεων.
MARINEWS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου