26 Ιουν, 2008 - 14:35 «Δεν ξέρω τι θα αποφασίσουν τα δικαστήρια αλλά εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να επισημάνουμε ότι στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση θα επιχειρηθεί να συγκαλυφθεί το νομικό κενό στη σύμβαση παραχώρησης».
Την επισήμανση αυτή έκανε ο Πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Γιώργος Γεωργακόπουλος, ο οποίος από του βήματος της Γενικής Συνελεύσεως κατήγγειλε τις παλινωδίες, όσων αφορά στο νομικό υπόβαθρο, τόσο της σύμβασης παραχώρησης, όσο και κατ' επέκταση της νομικής βάσης του διαγωνισμού για την εκχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ.
Κατά την ώρα της παρέμβασης του βασικού μετόχου και λίγο πριν συμβεί χάπενινγκ των εργαζομένων που φώναζαν ότι το «Λιμάνι δεν πωλείται», ο Πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ έβαλλε κατά της πολιτικής της κυβέρνησης να εκχωρήσει τους κερδοφόρους Οργανισμούς, αλλά και κατά της τακτικής της Διοίκησης του Οργανισμού, την οποία χαρακτήρισε «παρελκυστική», αφήνοντας σαφείς αιχμές για τον διεξαχθέντα «υποτίθεται» διάλογο με τους εργαζόμενους.
Ο κ.Γεωργακόπουλος αντέκρουσε επίσης και τις ευθύνες που επέρριψε η Διοίκηση του Οργανισμού κατά τον απολογισμό, λέγοντας ότι «οι τελευταίοι που είναι υπεύθυνοι για την κρίση που παρουσιάζεται είναι οι εργαζόμενοι».
Νωρίτερα ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ, Νίκος Αναστασόπουλος, περιέγραψε το ήδη γνωστό επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού, ενώ, αναφέρθηκε και στη διαδικασία διαγωνισμού εκχώρησης, λέγοντας ότι η συμφωνία που αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο Σεπτέμβριο, όπως το TheSeaNation είχε παρατηρήσει. Θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από τις αρχές του 2009 κι εφόσον επικυρωθεί από τη Βουλή, κάτι βέβαια που αναμένεται να συμβεί καθώς διατηρεί την πλειοψηφία των εδρών το κυβερνών κόμμα.
Κατά τα λοιπά, τα εύσημα του βασικού μετόχου για το σύνολο των χειρισμών απέσπασε η Διοίκηση του Οργανισμού, ενώ, αξιοσημείωτη ήταν και η τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Γιωργου Βλάχου, ως εκπροσώπου του βασικού μετόχου, αναφορικά με το εύρος των παρεμβάσεων που έχουν γίνει στο επιβατικό λιμάνι και την αποτελεσματικότητα που αυτά εμφανίζουν. Ενώ, ανάλογη αναφορά έκανε και για τον τομέα της κρουαζιέρας.
«Ολέθριο λάθος» χαρακτήρισε ο κ.Αναστασόπουλος τη μεταφορά του Υπουργείου Ναυτιλίας, που σημειωτέον αποφάσισε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, στην αναφορά του περί των προβλημάτων στις λειτουργίες του λιμένα από την έλλειψη χώρων, εξαιτίας εγκαταστάσεων που λόγω των εξελίξεων στις λιμενικές λειτουργίες είναι απονεκρωμένες και οι οποίες θα πρέπει, κατ' αυτόν, να απομακρυνθούν.
Τέλος, ο κ.Αναστασόπουλος, αναφορικά με τις υποδομές του εμπορικού λιμένα, έκανε λόγο για την σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και την υιοθέτηση νέου τρόπου μεταφοράς και στοιβασίας των εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Οργανισμού. Ιδιαίτερα σε εκείνη του πρώτου προβλήτα που ως γνωστό θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του Οργανισμού εάν κι εφόσον δεν υπάρξει αιφνίδια αλλαγή στρατηγικής. Κάτι το οποίο όμως συζητείται ευρύτατα τελευταία στον Πειραϊκό χώρο ως εκτίμηση, καθώς, οι υπό εκχώρηση προβλήτες θα χρειαστούν μία συναπτή διετία για την ανανέωση των εξοπλισμών τους, εάν κι εφόσον οι σχεδιασμοί της Cosco το επιτρέψουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου