Δευτέρα 9 Ιουνίου 2008

Κατά πάσα πιθανότητα στην επικείμενη συνεδρίαση του δ.σ. του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς στα τέλη της εβδομάδας θα εισαχθεί προς συζήτηση με την προοπτική της τελικής αποφάσεως το πρακτικό που η ειδική επιτροπή θα παραδώσει επίσημα το πρωί της Δευτέρας μετά την διαδικασία της υπογραφής του. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα, καθώς οι νέοι διαχειριστές εισέρχονται στη συζήτηση για τη σύναψη σύμβασης.
Η κατάθεση του πρακτικού βάσει του οποίου η διοίκηση του Οργανισμού, και εφ όσον το δ.σ. του Οργανισμού αποφασίσει σχετικά, θα ανακηρύξει τον προσωρινό ανάδοχο οπότε και ο διαγωνισμός θα περάσει στο τρίτο και ουσιαστικότερο μέρος της διαπραγμάτευσης δηλαδή των όρων της συμφωνίας.

Γεγονός είναι ότι με τις επεξηγηματικές ανακοινώσεις της η διοίκηση του ΟΛΠ και προς την Επιτροπή κεφαλαιαγοράς στέρησε το πεδίο επί του οποίου αναπτύχθηκε πολιτική αντιπαράθεση η οποία και «αποπειράθηκε» να εδράσει στην διαφορετική οπτική της αποτίμησης του τιμήματος της πλειοδότριας εταιρίας έναντι του σχήματος της κοινοπραξίας γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να αναπτυχθούν σενάρια μερικά εκ των οποίων είκαζαν ότι οι κινέζοι «οπισθοχωρούν».

Ωστόσο η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική των όποιων σεναρίων καθώς αφ ενός υφίσταται ισχυρά η κυβερνητική βούληση να «κλείσει θετικά» και υπέρ του λιμένος η όλη διαδικασία αφ εταίρου δε υφίστανται ισχυρά τα ενδιαφέροντα τόσο του δεύτερου σχήματος για τον Πειραιά που δεν αφήνει περιθώρια παρανοήσεων ούτε βέβαια η όλη κατάσταση για τους γνωρίζοντες όπως έχει διαμορφωθεί καθώς από την «τράπουλα» δεν έχουν «πέσει ακόμη οι άσοι στο τραπέζι».

Ο «ορυμαγδός» περί την αποτίμηση του τιμήματος ωστόσο αποτέλεσε την γενεσιουργό αιτία «φοβικών συνδρόμων» που θα οδηγήσει τη διαδικασία της Θεσσαλονίκης στο τελικό στάδιο της δευτέρας φάσης για να ανακοινωθεί, αν δεν διαρρεύσει τεχνηέντως, ο εκεί προσωρινός ανάδοχος.

Γεγονός είναι ότι στη Θεσσαλονίκη η «μάχη» των ενδιαφερόμενων σχημάτων θα είναι κατά πολύ σκληρότερη των αρχικών αποτιμήσεων δεδομένου ότι το λιμάνι εξακολουθεί ισχυρό τόσο ως «εισαγωγικό» προς τα Δαρδανέλια όσο και για τις συνέργιες που έχει ή μπορεί να αναπτύξει με λιμάνια ευρισκόμενα στη Μαύρη Θάλασσα είτε επί ρουμανικού είτε επί βουλγαρικού εδάφους.

Ασχέτως πάντως του γεγονότος ότι το «παραμύθι» δεν έχει «δράκο» υφίστανται παράγοντες που η άγνοιά τους οδηγεί σε εσφαλμένες αποτιμήσεις και εκτιμήσεις της περαιτέρω πορείας των διαγωνισμών και στους δύο Οργανισμούς.

Πέραν αυτών των παραγόντων που αφορούν στην πραγματική εικόνα των δύο λιμανιών οι διεθνείς συνέργιες μεταξύ των μεγάλων εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων δεν έχουν κλείσει για την περιοχή των δύο λιμανιών ούτε βέβαια και για την άλλη πλευρά του Αιγαίου με ότι αυτό συνεπάγεται όπως οι γνωρίζοντες αναφέρουν.

Εξ αυτών συνάγεται ότι η «επόμενη ημέρα» των επισήμων υπογραφών και στις δύο περιπτώσεις θα είναι καταφανώς δυσκολότερη της περιόδου αυτής καθώς οι παραχωρισιούχοι πλέον θα πρέπει να στραφούν σε φίλους και ανταγωνιστές προκειμένου να τους πείσουν με ανταλλάγματα να «φέρουν τα κουτιά τους» σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη ώστε να μη βρεθούν εκτεθειμένοι άρα και εν δυνάμει, προσεχώς, έκπτωτοι πάντα με βάση τα όσα προβλέπουν οι διαγωνισμοί και θα ενταχθούν στα τελικά κείμενα μετά πάντα τις διαπραγματεύσεις με τις διοικήσεις των δύο λιμένων.

Που ειρήσθω εν παρόδω έχουν καταστεί σοφότερες και ενδεχομένως αποδειχθούν προσεχώς και αυστηρότερες στους χειρισμούς που ακολουθούν...

Ι. Λαζ.

theseanation

Δεν υπάρχουν σχόλια: